Όπως σημειώνει η «Καθημερινή», δεδομένου ότι μια αλλαγή οργανογράμματος αν και αξιολογήθηκε απαραίτητη κρίθηκε ότι δεν έχει νόημα ενόψει της υλοποίησης του σχεδίου διχοτόμησης, η διοίκηση της ΔΕΠΑ έχει επεξεργαστεί και αναμένεται να εγκρίνει στις επόμενες ημέρες ένα σχέδιο αναδιάταξης του προσωπικού και παράλληλα εθελουσίας εξόδου για άτομα που βρίσκονται κοντά στο 60ό έτος της ηλικίας τους, κατόπιν μάλιστα σχετικής παρότρυνσης των ιδίων. Η ΔΕΠΑ απασχολεί άμεσα περί τα 50 άτομα και μέσω εργολαβιών περί τα 150 άτομα, αριθμός που προέκυψε από την πρακτική των έμμεσων προσλήψεων που ακολουθήθηκε τα χρόνια των μνημονίων.
Οι παρεμβάσεις στα 150 αυτά άτομα που απασχολούνται στη ΔΕΠΑ αλλά πληρώνονται μέσω εργολαβικών εταιρειών, είναι και το πιο ευαίσθητο θέμα που θα χρειασθεί να διαχειριστεί η διοίκηση των κ. Τζώρτζη και Δότση, δεδομένου ότι στην πλειονότητά τους προσελήφθησαν από διοικήσεις των κυβερνήσεων της Ν.Δ. και του ΠΑΣΟΚ και μπορεί εύκολα να χαρακτηριστούν πολιτικές διώξεις. Το πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου αφορά σε πρώτη φάση 10 μόνιμους υπαλλήλους που εργάζονται πολλά χρόνια στην εταιρεία και όπως αναφέρουν κύκλοι της ΔΕΠΑ στην «Κ» έχουν ζητήσει από μόνοι τους να φύγουν. Το πρόγραμμα αναδιάταξης προσωπικού θα ξεκινήσει με την καταγραφή από κάθε εργαζόμενο ενός εντύπου στοιχείων που σχετίζονται με τη θέση που κατέχει σήμερα, τα προσόντα του και τη θέση όπου θα ήθελε να απασχοληθεί με στόχο, όπως τονίζουν στην «Κ» κύκλοι της ΔΕΠΑ, να αναπτυχθεί μια εσωτερική κινητικότητα που θα καταλήξει στην καλύτερη αξιοποίηση του προσωπικού και τη μεγιστοποίηση της απόδοσής του. Για τα νέα μέτρα η διοίκηση της ΔΕΠΑ έχει ενημερώσει τα σωματεία εργαζομένων από τον περσινό χειμώνα, επιδιώκοντας τη συναίνεση και συνεργασία τους.
Ο σχεδιασμός εσωτερικής αναδιάρθρωσης του προσωπικού λαμβάνει υπόψη του και τη νέα μορφή της εταιρείας μετά τη δρομολογούμενη διάσπαση σε ΔΕΠΑ Εμπορίας και ΔΕΠΑ Υποδομών, η πορεία της οποίας παρουσιάστηκε προχθές από τον υπουργό Ενέργειας Γιώργο Σταθάκη στους θεσμούς. Στόχος είναι η ολοκλήρωση του σχεδίου διχοτόμησης μέχρι τον Οκτώβριο, έτσι ώστε να πάρει τη μορφή νομοσχεδίου και να κατατεθεί στη Βουλή. Το σχέδιο προχωράει συντεταγμένα σε συνεργασία με τους μετόχους (ΤΑΙΠΕΔ και ΕΛΠΕ) και τους συμβούλους που έχει προσλάβει η ΔΕΠΑ καθώς θα πρέπει να ρυθμιστούν κρίσιμα θέματα. Ενα από αυτά είναι οι εγγυήσεις που θα πρέπει να δώσει η νέα εταιρεία εμπορίας που θα προκύψει από τη διάσπαση στους διεθνείς προμηθευτές (Gazprom, Sonatrach και Botas) έναντι αυτών που παρείχε η ενιαία μέχρι σήμερα ΔΕΠΑ. Επ’ αυτού γίνονται ήδη συζητήσεις με τους διεθνείς προμηθευτές, οι οποίοι σε κάθε περίπτωση βάσει νόμου θα έχουν το δικαίωμα να εκφράσουν αντιρρήσεις 60 ημέρες μετά την έγκριση του νέου εταιρικού σχήματος.
Το μεγαλύτερο βάρος τεχνικά πέφτει στη διασφάλιση του πλήρους διαχωρισμού δραστηριοτήτων υποδομών με αυτών της εμπορίας, καθώς υπάρχουν περιπτώσεις πολύπλοκες όπως για παράδειγμα η συμμετοχή της ΔΕΠΑ στον αγωγό ΙGB που αποτελεί υποδομή και η παράλληλη δέσμευσή της για χωρητικότητα που εμπίπτει στο κομμάτι της εμπορίας. Αντίστοιχο θέμα θα προκύψει εφόσον υπάρξει δεσμευτική συμφωνία για τη συμμετοχή της ΔΕΠΑ στον τερματικό σταθμό Αλεξανδρούπολης, πριν από τη διάσπαση της εταιρείας. Τα θέματα αυτά θα ρυθμιστούν με συμφωνίες μεταξύ της ΔΕΠΑ Εμπορίας και της ΔΕΠΑ Υποδομών.