Πρόσθετα εκδοτήρια για την έκδοση ηλεκτρονικών καρτών διαδρομών εισιτηρίου σε όλους τους Κεντρικούς Σταθμούς που παρατηρούνται τεράστιες ουρές θέτει από την Παρασκευή (27.10.2017) σε λειτουργία το υπουργείο Υποδομών και ο ΟΑΣΑ.
Την ίδια στιγμή η ΣΤΑΣΥ με ανακοίνωσή της καταγγέλει “χάος” με την ηλεκτρονική κάρτα. Όπως αναφέρει η αναμονή πολλές φορές φτάνει τις 5 ώρες. Σε πολλές περιπτώσεις, όπως καταγγέλει, οι επιβάτες δεν θα έχουν πάρει την κάρτα στα χέρια τους την 1η Νοεμβρίου, παρ’ ότι έχουν καταθέσει όλα τα απαιτούμενα.
Υπουργείο Υποδομών: Συνεχώς αυξάνεται η χρήση ηλεκτρονικής κάρτας
Όπως ανακοίνωσε το Υπουργείο Υποδομών, μέχρι στιγμής έχουν εκδοθεί περισσότερες από 100 χιλιάδες προσωποποιημένες κάρτες ενώ ο ρυθμός έκδοσής τους συνεχώς αυξάνεται.
Παράλληλα περισσότεροι από 10 χιλιάδες πολίτες εξυπηρετούνται ταχυδρομικά.
Σύμφωνα τα όσα αναφέρει, από την Τετάρτη (25.10.2017) το απόγευμα άρχισαν να αποστέλλονται οι πρώτοι φάκελοι με προσωποποιημένες κάρτες σε όσους επιβάτες προτίμησαν τη διαδικασία έκδοσής τους με κατάθεση φακέλου και αποστολής τους με συστημένη επιστολή μέσω του ταχυδρομείου.
Τονίζει επίσης ότι η ταλαιπωρία που έχουν υποστεί υπάρχει μόνο με την πρώτη έκδοση της κάρτας.
Σημειώνει επίσης ότι η διαδικασία έκδοσης προσωποποιημένων καρτών με κατάθεση φακέλου από τους επιβάτες και αποστολής τους στη διεύθυνση επιλογής τους, αφορά όλους τους κατόχους μηνιαίων καρτών κανονικής τιμής, καθώς και τους επιβάτες άνω των 65 και κάτω των 18 ετών, που διαθέτουν μηνιαία κάρτα εντός του 2017.
ΣΤΑΣΥ: Η ταλαιπωρία θα συνεχιστεί για πολλές ημέρες ακόμα
Από τη μεριά της η ΣΤΑ.ΣΥ παρουσιάζει μια διαφορετική εικόνα, λέγοντας πως η ταλαιπωρία των επιβατών έχει… δρόμο ακόμα. Αυτό γιατί υπάρχουν πολλές κάρτες ακόμα που πρέπει να σταλούν στους κατόχους τους μέχρι την 1η Νοεμβρίου κάτι που σημαίνει ότι αυτός εν θα γίνει εγκαίρως.
Παράλληλα τονίζει ότι η αναμονή φτάνεις μέχρι και τις… 5 ώρες στα γκισέ.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
“Η ταλαιπωρία των επιβατών για την προμήθεια καρτών ηλεκτρονικού εισιτηρίου στα εκδοτήρια της ΣΤΑ.ΣΥ θα συνεχιστεί για πολλές ημέρες ακόμα. Αυτό προκύπτει, ξεκάθαρα, από τα εξής στοιχεία:
1. Μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί 90.000 κάρτες ηλεκτρονικού εισιτηρίου και μέχρι την καταληκτική ημερομηνία που είναι η 1η Νοεμβρίου πρέπει να εκδοθούν ακόμα περίπου 250.000! Άρα πρέπει, κατά μέσο όρο, να εκδίδονται 50.000 κάρτες ημερησίως.
2. Σε όλο το δίκτυο της ΣΤΑΣΥ τοποθετήθηκαν αρχικά μόλις 15 μηχανήματα έκδοσης καρτών ( ΤΕΚ) τα οποία αυξήθηκαν μετά από συνεχείς πιέσεις μας και έγιναν 31, που επίσης δεν επαρκούν, καθώς η δέσμευση του ΟΑΣΑ για αύξηση των μηχανημάτων έκδοσης προσωποποιημένων καρτών υλοποιείται με πάρα πολύ αργούς ρυθμούς και το αποτέλεσμα είναι οι ατέλειωτες ουρές.
Στις περισσότερες περιπτώσεις η αναμονή ξεπερνά τις 5 ώρες και τις επόμενες ημέρες που πλησιάζει η μέρα αποκλειστικής χρήσης της ηλεκτρονικής κάρτας, η αναμονή θα αυξηθεί πολύ περισσότερο.
Οι φάκελοι που κατατέθηκαν από τους επιβάτες για την έκδοση προσωποποιημένης κάρτας ανέρχονται σε 11.000. Τώρα, έχει ξεκινήσει η αποστολή από τα ΕΛΤΑ των πρώτων φακέλων, που είναι μόλις 1.200. Σε πέντε ημέρες θα αποσταλούν 9.800 φάκελοι; Έτσι την 1η Νοεμβρίου η πλειοψηφία των επιβατών που κατέθεσε φάκελο δεν θα έχουν στα χέρια τους καμία κάρτα!
Επίσης, μέχρι σήμερα δεν υπάρχει δυνατότητα έκδοσης απλού ηλεκτρονικού εισιτηρίου του 1,40 €, με αποτέλεσμα ο επιβάτης για απλή διαδρομή να πρέπει να εκδώσει πολλαπλό εισιτήριο αξίας 7 ευρώ!
Οι μόνοι που δεν ευθύνονται για αυτή την κατάσταση είναι οι επιβάτες καθώς και οι εργαζόμενοι, που αν και πρότειναν εδώ και μήνες λύσεις αφέθηκαν στη τύχη τους, χωρίς να εισακούονται.
Τώρα που τα χρονικά περιθώρια στενεύουν, το Υπουργείο Μεταφορών και ο ΟΑΣΑ θα πρέπει να δώσουν λύσεις στα αδιέξοδα, που μόνοι τους δημιούργησαν με βεβιασμένες αποφάσεις, εγκλωβίστηκαν και να μας εξηγήσουν, πως θα μετακινούνται οι επιβάτες που δεν θα προλάβουν να βγάλουν ηλεκτρονική κάρτα στις επόμενες 5 ημέρες και όσοι δεν θα έχουν παραλάβει ταχυδρομικώς το φάκελο;
Το Υπουργείο και ο ΟΑΣΑ πρέπει να δώσουν λύση όλων των δυσλειτουργιών παίρνοντας ΤΩΡΑ την απόφαση για παράταση του χρόνου της παράλληλης λειτουργίας χάρτινου και ηλεκτρονικού εισιτήριου”
Αυτά είναι τα απαραίτητα “βήματα” για την έκδοση ηλεκτρονική κάρτας
ΒΗΜΑ 1. Προετοιμασία φάκελου μεγέθους Α4 με τα ακόλουθα στοιχεία:
Φωτοτυπία της υπάρχουσας μηνιαίας κάρτας με μηνιαίο κουπόνι (έτους 2017)
Φωτοτυπία εγγράφου που πιστοποιεί τον αριθμό ΑΜΚΑ
Πρόσφατη φωτογραφία τύπου διαβατηρίου ή ταυτότητας
Εκτύπωση του Εντύπου Προσωποποίησης με QR Code από το www.athenacard.gr
ΒΗΜΑ 2. Αναγραφή στοιχείων επί του φακέλου.
Αναγράφονται επί του φακέλου τα ακόλουθα στοιχεία:
Όνομα, Επώνυμο
Διεύθυνση όπου θα αποσταλεί η προσωποποιημένη κάρτα (οδός, αριθμός, περιοχή, Τ.Κ)
ΒΗΜΑ 3. Ο φάκελος παραδίδεται ανοικτός, σε οποιοδήποτε σταθμό των γραμμών 1,2,3 του ΜΕΤΡΟ, χωρίς αναμονή για την έκδοση της κάρτας.
Παράδοση του ανοικτού φακέλου (σε όλους τους σταθμούς του Μετρό, σε προκαθορισμένα σημεία με ειδική σήμανση)
Οι φάκελοι διαχειρίζονται με ασφαλή διαδικασία
ΒΗΜΑ 4. Αποστολή του φακέλου στη διεύθυνση επιλογής των επιβατών.
Ο φάκελος με την προσωποποιημένη κάρτα χωρίς κόμιστρο και τα λοιπά στοιχεία, αποστέλλονται ταχυδρομικά στην διεύθυνση που αναγράφηκε στο φάκελο. Ο φάκελος παραδίδεται ως συστημένη επιστολή στον παραλήπτη.
ΒΗΜΑ 5. Φόρτιση προσωποποιημένης κάρτας με προϊόντα κομίστρου.
Η προσωποποιημένη κάρτα δεν είναι φορτισμένη με κόμιστρο.
Οι επιβάτες πηγαίνουν σε οποιοδήποτε Αυτόματο Μηχάνημα Επαναφόρτισης Καρτών (ΑΜΕΚ) των γραμμών 1,2 και 3 & στις στάσεις του ΤΡΑΜ της ΣΤΑΣΥ ή στα εκδοτήρια της ΟΣΥ ή και στην ιστοσελίδα www.athenacard.gr και φορτίζουν την προσωποποιημένη κάρτα με όποιο προϊόν επιθυμούν, σύμφωνα με οδηγίες που εσωκλείονται στον φάκελο που τους αποστέλλεται.