Site icon NewsIT

Στο «παιχνίδι» των Αστικών Συγκοινωνιών μένουν οι ιδιώτες – «Κληρώνει» για mega διαγωνισμό 300 νέων λεωφορείων μέσω leasing

Χωρίς κατηγορία
05.06.2024 | 07:46
Στο «παιχνίδι» των Αστικών Συγκοινωνιών μένουν οι ιδιώτες – «Κληρώνει» για mega διαγωνισμό 300 νέων λεωφορείων μέσω leasing

Óôééãìéüôõðá áðü ôï áìáîïóôÜóéï ôçò ÏÓÕ óôçí ïäü Ð.ÑÜëëç óôï ÑÝíôç, üðïõ óÞìåñá âãáßíïõí ôá ðñþôá óáñÜíôá íÝá ëåùöïñåßá ìå ôçí ìÝèïäï leasing ðïõ èá åíéó÷ýóïõí ôéò åðéâáñõìÝíåò ãñáììÝò, ÐáñáóêåõÞ 9 Áðñéëßïõ 2021 (ÔÁÔÉÁÍÁ ÌÐÏËÁÑÇ / EUROKINISSI)

Με την προμήθεια, μέσω χρηματοδοτικής μίσθωσης διάρκειας 10 ετών, 300 νέων και σύγχρονων λεωφορείων, κατά βάση μη ρυπογόνου τεχνολογίας, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και ο αρμόδιο φορέας ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) επιχειρούν να διαμορφώσουν το «παζλ» της ενίσχυσης των αστικών συγκοινωνιών και μέσω του ιδιωτικού τομέα.

Ειδικότερα, «τρέχει» από την ΟΣΥ διαγωνισμός για leasing 300 νέων οχημάτων, εκ των οποίων 200 diesel τεχνολογίας EURO VI και 100 ηλεκτρικά, σε αντίθεση με το προηγούμενο leasing που αφορούσε λεωφορεία δεκαετίας.

Ο προϋπολογισμός της σύμβασης, διάρκειας 10 ετών, ανέρχεται σε 201,6 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ, με ΦΠΑ σχεδόν 250 εκατ. ευρώ), με δυνατότητα επέκτασης για ένα έτος ακόμη με αντίστοιχη αύξηση του τιμήματος. Η προθεσμία κατάθεσης προσφορών στον διαγωνισμό είναι η 6η Ιουνίου.

Συνολικά, 300 καινούργια λεωφορεία θα πάρουν από το 2025, τουλάχιστον βάσει του αρχικού σχεδιασμού, τη θέση ισάριθμων οχημάτων που διαθέτει σήμερα η ΟΣΥ μέσω leasing. Σύμφωνα με τον διαγωνισμό η ΟΣΥ ενδιαφέρεται για 100 πετρελαιοκίνητα αρθρωτά λεωφορεία κατηγορίας EURO VI, 100 πετρελαιοκίνητα κανονικά λεωφορεία κατηγορίας EURO VI και 100 απλά ηλεκτρικά λεωφορεία Midi 8.6 ελάχιστης αυτονομίας 180 χλμ.

Η ΟΣΥ κατέφυγε στην επιλογή της εκμίσθωσης 200 λεωφορείων diesel αντί για λεωφορεία φυσικού αερίου. Οπως λέγεται στην αγορά, οι εγκαταστάσεις εφοδιασμού με φυσικό αέριο, πέραν από αυτές στα δύο αμαξοστάσια τα οποία θα φιλοξενήσουν και επιπλέον λεωφορεία φυσικού αερίου μέσω του πρόσφατου μεγάλου διαγωνισμού, δεν επαρκούν. Μάλλον το ίδιο συμβαίνει και με τις υποδομές για ηλεκτρικά λεωφορεία καθώς στα σημεία φόρτισης θα εξυπηρετούνται τα νέα 140 ηλεκτρικά της Αθήνας.

Πάντως, ενώ όταν υπεγράφη το προηγούμενο leasing το 2021 τα λεωφορεία ήταν 10ετίας (σε ηλικία), πλέον, οι κινήσεις γίνονται στην κατεύθυνση των καινούργιων και μη ρυπογόνων οχημάτων. Υπενθυμίζεται ότι αυτά τα λεωφορεία δρομολογήθηκαν εξαρχής σε 20 γραμμές μεγάλης πληρότητας, καλύπτοντας σημαντικά κομμάτια του συγκοινωνιακού έργου.

Η προμήθεια των νέων λεωφορείων θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί εντός έξι μηνών από την υπογραφή της σχετικής σύμβασης. Στο μεσοδιάστημα των τριών μηνών θα πρέπει να παραδοθεί το 30% εξ αυτών, ακόμα 20% στους 4 μήνες και επιπλέον 25% στους 5 μήνες.

Η ανώτατη τιμή του μηνιαίου μισθώματος ανά όχημα δεν θα ξεπερνά τα 6.000 ευρώ για τα πετρελαιοκίνητα αρθρωτά λεωφορεία, τα 5.300 ευρώ για τα πετρελαιοκίνητα κανονικά λεωφορεία και τα 5.500 ευρώ για τα ηλεκτρικά Midi λεωφορεία ενώ οι τιμές θα μείνουν σταθερές καθ’ όλη τη διάρκεια της 10ετούς εκμίσθωσης (με δικαίωμα προαίρεσης για ένα ακόμα έτος).

Προβλέπεται επίσης και δικαίωμα εξαγοράς των οχημάτων μετά την ολοκλήρωση της σύμβασης leasing με ανώτατο τίμημα τα 15.000 ευρώ πλέον ΦΠΑ ανά αρθρωτό λεωφορείο, 10.000 ευρώ πλέον ΦΠΑ ανά κανονικό λεωφορείο και 12.000 ανά λεωφορείο midi.

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version