Site icon NewsIT

Τέλη κυκλοφορίας αυτοκινήτων: Αυξήσεις ως και 20% και άγριο κυνηγητό στους δρόμους από την τροχαία

Χωρίς κατηγορία
30.10.2015 | 14:27
ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ EUROKINISSI

ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ EUROKINISSI

- “Τυράκι” με μικρή μείωση στα “σαραβαλάκια” και αυξήσεις – φωτιά στα καινούργια αυτοκίνητα - Δείτε πως θα υπολογιστούν τα νέα τέλη και ποιοι θα πληρώσουν για πρώτη φορά - Βγάζουν στο δρόμο την τροχαία για επιτόπου είσπραξη προστίμων από τέλη που δεν πληρώθηκαν

Τέσσερις βασικές αλλαγές θα υπάρξουν στα νέα τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων τα οποία θα αρχίσουν να… καταφθάνουν ως τα τέλη του Νοεμβρίου και θα πρέπει να πληρωθούν μέχρι ντα τέλη του έτους.
Η πρώτη βασική αλλαγή αφορά στα αυτοκίνητα που μέχρι σήμερα είχαν μηδενικά τέλη. Με αλλαγή στα όρια των ρύπων και άλλα τεχνάσματα φορολογικού χαρακτήρα οι κάτοχοι αντιρρυπαντικής τεχνολογίας αυτοκινήτων θα βρεθούν για πρώτη φορά φέτος να πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας. Το ποσό για τα αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας (αυτή τη στιγμή) υπολογίζεται από 30 ως 50 ευρώ.


Η δεύτερη αλλαγή αφορά στον υπολογισμό των τελών των αυτοκινήτων που πλήρωναν τέλη κυκλοφορίας. Εδώ θα υπάρξει ένα μεικτό σύστημα με βάση και τον κυβισμό, αλλά και την αξία του αυτοκινήτου. Βέβαιη θα πρέπει να θεωρείται η επιβάρυνση για όσους έχουν αυτοκίνητο μεγάλου κυβισμού. Εδώ υπολογίζεται ότι η αύξηση στα τέλη θα είναι της τάξης του 20%. Οι ιδιοκτήτες θα βάλουν πολύ βαθύτερα το χέρι στην τσέπη.
Όμως το 20% δεν αφορά όλα τα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού. Εάν το αυτοκίνητο είναι παλιό και μικρής αξίας δεν θα είναι τόσο μεγάλη η επιβάρυνση.
Σίγουρα στην κατηγορία της αύξησης των τελών ανήκουν τα αυτοκίνητα μεγάλης αξίας που είναι μεσαίου και μεγάλου κυβισμού. Ο υπουργός αναπληρωτής Οικονομικών είχε πει άλλωστε χαρακτηριστικά ότι δεν μπορεί ένα αυτοκίνητο 1.400 κυβικών αξίας 30.000 ευρώ να πληρώνει λιγότερα από ένα δίλιτρο δεκαετίας που αξίζει πλέον 3.000 ως 4.000 ευρώ.
Η τρίτη παρέμβαση λοιπόν αφορά στα τέλη των αυτοκινήτων μεσαίου κυβισμού μεγάλης αξίας (το ποια θεωρείται μεγάλη αξία μένει να ξεκαθαριστεί από το υπουργείο) καθώς για τα υπόλοιπα η γενική κατεύθυνση που έχει δώσει το υπουργείο Οικονομικών είναι να παραμείνουν στα περυσινά επίπεδα.
Η τέταρτη παρέμβαση αφορά στα αυτοκίνητα μικρού κυβισμού. Εδώ θα παίξει ρόλο και η παλαιότητα. Αν υπάρχει συνδυασμός παλαιότητας και μικρού κυβισμού τότε η εντολή του υπουργείου Οικονομικών είναι να υπάρξει μικρή μείωση στα τέλη κυκλοφορίας κατά περίπου 5%.


Το υπουργείο ελπίζει με αυτόν τον τρόπο να αυξήσει κάπως τα έσοδα σε σχέση με πέρυσι καθώς ιδιοκτήτες παλαιών αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού, αλλά και ιδιοκτήτες μικρών και παλιών αυτοκινήτων ίσως πάρουν πίσω πινακίδες που έχουν καταθέσει μετά τη μείωση των τελών αυτών των αυτοκινήτων.
Την αύξηση των εσόδων πάντως σε ό,τι αφορά στα τέλη το υπουργείο Οικονομικών σχεδιάζει να την αυξήσει και με έναν άλλο τρόπο… Σε συνεργασία με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και με εντατικούς ελέγχους στους δρόμους από την τροχαία. Τις επόμενες ημέρες σύμφωνα με πληροφορίες αναμένεται σαφάρι στους δρόμους για τον εντοπισμό των 920.000 ιδιοκτητών αυτοκινήτων που ακόμη δεν έχουν πληρώσει τα περυσινά τέλη κυκλοφορίας. Σε αυτή την περίπτωση οι ιδιοκτήτες εκτός του ό,τι θα πρέπει να πληρώσουν διπλάσια τέλη θα αναγκαστούν να πληρώσουν και το διοικητικό πρόστιμο που επιβάλλει η Τροχαία.

 

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version