Την προμήθεια ακόμα 700 καινούριων ηλεκτρικών λεωφορείων και τρόλεϊ αντιρρυπαντικής τεχνολογίας δρομολογεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Το σχέδιο Τεύχους Διακήρυξης για τη διαγωνιστική διαδικασία ανανέωσης στόλου λεωφορείων στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη αναρτήθηκε προ ημερών σε δημόσια διαβούλευση έως τις 4 Αυγούστου, δίχως όμως να γίνεται αναφορά στο ύψος της συμφωνίας. Πάντως, οι αρχικές εκτιμήσεις έκαναν λόγο για συνολικό ενδεικτικό προϋπολογισμό που υπολογίζεται σε 400 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για ένα ακόμα βήμα προς την κατεύθυνση της ανανέωσης του στόλου των αστικών συγκοινωνιών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη που επιχειρεί η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Σήμερα, ο υφιστάμενος στόλος στις δύο μητροπολιτικές περιοχές είναι γηρασμένος, με μέση ηλικία περί τα 19 έτη, όταν κατά μέσο όρο στην Ευρωπαϊκή Ένωση ανέρχεται στα 13 χρόνια. Μέσω του νέου διαγωνισμού θα αποκτηθούν 700 ηλεκτρικά οχήματα και συγκεκριμένα 350 λεωφορεία αργής φόρτισης, 150 λεωφορεία γρήγορης φόρτισης και 200 τρόλεϊ. Η προμήθεια θα γίνει μέσω συμφωνίας – πλαίσιο, διάρκειας τεσσάρων ετών.
Ειδικότερα, το πρώτο τμήμα που αφορά στα βραδείας φόρτισης λεωφορεία, προβλέπει midi οχήματα μήκους 8-10 μέτρων, τυπικά 12μετρα οχήματα και 18μετρα αρθρωτά, μαζί με τους σταθμούς φόρτισης.
Για τα ταχείας φόρτισης λεωφορεία, προβλέπονται μόνο 12μετρα οχήματα, αλλά δύο τύποι φορτιστών. Αυτοί θα είναι τόσο βραδείας φόρτισης, όσο και ταχείας/ευκαιριακής φόρτισης με εγκατεστημένο παντογράφο και ενσωματωμένο υποσταθμό μέσης/χαμηλής τάσης 20/0,4kV.
Αναφορικά με τα τρόλεϊ, θα είναι είτε τυπικά 12μετρα είτε αρθρωτά 18μετρα. Σε κάθε περίπτωση, θα έχουν δυνατότητα αυτόνομης κίνησης με συσσωρευτές και φόρτισης εν κινήσει (In-Motion Charging).
Βάσει του αρχικού τεύχους της διακήρυξης, ο ανάδοχος θα αναλάβει την υποχρέωση και για την τακτική συντήρηση των οχημάτων για τους πρώτους 12 μήνες της σύμβασης που θα συνάψει.
Επίσης, από τον προσεχή Σεπτέμβριο, τα πρώτα από τα 211 καινούρια λεωφορεία της κοινοπραξίας ΚΤΕΛ και τουριστικών γραφείων, στην οποία έχουν παραχωρηθεί 63 γραμμές αστικής συγκοινωνίας, θα κυκλοφορούνε στους δρόμους της Ανατολικής και Δυτικής Αττικής. Υπενθυμίζεται ότι ήδη 250 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία κυκλοφορούν ήδη στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα, επίσης, με εξαγγελίες του υπουργείου Μεταφορών, εκτός από αυτά τα 250 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία, έως το τέλος του 2025 θα κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας επιπλέον 300 λεωφορεία φυσικού αερίου.