Υγεία

Οι υπερεπεξεργασμένες τροφές αυξάνουν τον κίνδυνο για εγκεφαλικό ή προβλήματα μνήμης

Προσθήκη του newsit.gr ως προτεινόμενη πηγή στην Google

Μια νέα μελέτη δείχνει πως η κατανάλωση περισσότερων υπερεπεξεργασμένων τροφίμων, όπως αναψυκτικά, πατατάκια και μπισκότα, μπορεί να συνδέεται με αυξημένα προβλήματα μνήμης και με εγκεφαλικά επεισόδια.

Η μελέτη που δημοσιεύθηκε στο ηλεκτρονικό τεύχος του περιοδικού της Αμερικανικής Ακαδημίας Νευρολογίας «Neurology». Οι ερευνητές παρακολούθησαν για διάστημα περίπου έντεκα χρόνων 30.239 άτομα ηλικίας 45 ετών και άνω. Οι συμμετέχοντες συμπλήρωσαν ερωτηματολόγια σχετικά με το τι έτρωγαν και έπιναν και οι ερευνητές προσδιόρισαν πόσα υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα κατανάλωναν υπολογίζοντας τα γραμμάρια ανά ημέρα για να δημιουργήσουν ένα ποσοστό της ημερήσιας διατροφής τους.

Το ποσοστό αυτό υπολογίστηκε σε τέσσερις ομάδες τροφίμων, που κυμαίνονταν από τα λιγότερο επεξεργασμένα τρόφιμα ως τα πολύ επεξεργασμένα τρόφιμα.

Από το σύνολο των συμμετεχόντων οι ερευνητές εξέτασαν 14.175 συμμετέχοντες για γνωστική παρακμή και 20.243 συμμετέχοντες για εγκεφαλικό επεισόδιο. Και οι δύο ομάδες δεν είχαν ιστορικό αυτών των ασθενειών. Μέχρι το τέλος της μελέτης, 768 άτομα διαγνώστηκαν με γνωστική εξασθένηση και 1.108 είχαν υποστεί εγκεφαλικό επεισόδιο.

Όπως διαπιστώθηκε, η αύξηση κατά 10% στην ποσότητα των υπερεπεξεργασμένων τροφίμων που καταναλώνονταν σχετιζόταν με 16% υψηλότερο κίνδυνο γνωστικής διαταραχής, ενώ η κατανάλωση περισσότερων μη επεξεργασμένων ή ελάχιστα επεξεργασμένων τροφίμων συνδεόταν με 12% χαμηλότερο κίνδυνο γνωστικής εξασθένησης.

Επιπλέον, η μεγαλύτερη πρόσληψη εξαιρετικά επεξεργασμένων τροφίμων συνδεόταν με 8% αύξηση του κινδύνου εγκεφαλικού επεισοδίου, ενώ η μεγαλύτερη πρόσληψη μη επεξεργασμένων ή ελάχιστα επεξεργασμένων τροφίμων συνδεόταν με 9% μειωμένο κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου.

Οι ερευνητές διευκρινίζουν ότι η μελέτη δεν αποδεικνύει ότι η κατανάλωση υπερεπεξεργασμένων τροφίμων προκαλεί προβλήματα μνήμης και σκέψης ή εγκεφαλικό επεισόδιο, αλλά δείχνει μια συσχέτιση.

«Χρειάζεται περισσότερη έρευνα για να επιβεβαιωθούν αυτά τα αποτελέσματα και να κατανοήσουμε καλύτερα ποια συστατικά τροφίμων ή επεξεργασίας συμβάλλουν περισσότερο σε αυτές τις επιδράσεις», εξηγεί ο επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης, νευρολόγος του Γενικού Νοσοκομείου της Μασαχουσέτης, Τέιλορ Κίμπερλι.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Υγεία
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Υγεία: Περισσότερα άρθρα
Έδωσαν «μαγικά μανιτάρια» σε 80χρονη ασθενή με Αλτσχάιμερ στη Βραζιλία και βελτιώθηκε προσωρινά η κατάστασή της
Παρά την «παροδική λειτουργική βελτίωση» της ασθενούς, οι επιστήμονες προειδοποιούν: «Μην δοκιμάσετε να χορηγήσετε στο σπίτι την ουσία σε ασθενείς με νόσο Αλτσχάιμερ»
Sad senior old woman. Lonely from loss or sick with headache. Upset patient in retirement home with stress or pain. Alzheimer, depression, senility or dementia. Disorder, migraine or insomnia.
Laser για μυωπία το καλοκαίρι: Μύθοι και αλήθειες για την ιδανική εποχή της επέμβασης
Οι σύγχρονες διαθλαστικές επεμβάσεις με λέιζερ επιτρέπουν γρήγορη ανάρρωση και ασφαλή αποθεραπεία όλο τον χρόνο, αρκεί να τηρούνται οι μετεγχειρητικές οδηγίες και η σωστή προστασία των ματιών
Πηγή φωτό: iStock
Hydra Shot και New Born C: Το δίδυμο της λάμψης για υγιή και ανανεωμένη επιδερμίδα το καλοκαίρι
Η βαθιά ενυδάτωση και η αντιοξειδωτική προστασία συνδυάζονται σε δύο σύγχρονες, μη επεμβατικές θεραπείες που χαρίζουν άμεσα φωτεινότητα, φρεσκάδα και νεανική όψη στην επιδερμίδα
Πηγή φωτό: iStock